السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🌸. رحت لطبيب نفسي انهاردة، واتكلمت ف حاجات كتير اوي يمكن انا حتى كنت دافناها بيني وبين نفسي واتشخصت واتكتبلي علاج وكده، وحاسة بالاطمئنان والراحة بصراحة، بس ستل خايفة مش عارفة ليه. حاسة بالتشاؤم والخوف والقلق بلا اي سبب، او ممكن بسبب، بس سبب غبي شوية، وهو اني متعودتش اني حياتي تمشي حلو كده فترة طويلة، وهي حقيقي بقالها كام يوم سيئة جدا اصلا، بس مش عارفة، حاسة ان فيه حاجة مش عاجباني ابدا هتحصل الفترة دي، ومش قادرة اتخلص من الشعور ده. عارفين المشكلة ايه؟ ان كل مرة المشاعر دي بتطلع صح. انا مدركة انه شيء لطيف ومِنَّة من الله يعني اللي بيكون عنده شفافية في الحاجات دي، بس بيرعبني اوي احساس التشاؤم المفاجيء ده، بعرف ان فيه مصيبة مستنياني، خصوصا لو مش قادرة احدد الزمن بتاعها او هتحصل امتى، الموضوع بيكون اسوأ بمراحل بفضل على اعصابي، وبرضو مش مطمئنة مش قادرة احس اني مرتاحة بلا شوائب كده كل ما احس ان بالي بيهدى ارجع اتضايق تاني. طبعا ده فضا وتخلف عادي هنكنسله عشان انا واحدة مختلة، المهم ادعولي بس عشان شكل الموضوع هيبقى سيء ف تالتة.
سيبيها علي الله والله ومتفكريش بالمستقبل وعيشي اللحظه دلوقتي وابعدي الافكار دي هترتاحي بجد
اشطر بسكوتة حاولي تتفائلي 😔
بصي انتي بس محتاجه تفهمي أن كل شي بي سبب مفيش حاجه اسمها حلوه وا وحسه بس اسباب ونتي علمك بيها بدري ليها سبب عشان تتجنبي الضرر من الموضوع مش دورك تنجي حد وا تسعدي حد الي لو طلب وا هوا مش عارف انك عندك هبا زي دي سعتها تسعدي
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته، فخور حقيقي كونك بداتي في علاج المشاكل دي حاجه تفخري بيها Keep going ربنا يوفقك يارب ويكرمك
الدكتور عنده اونلاين ي بو؟
ربنا يهونها عليكي ويلطف بيكي
ربنا يلطف بيكي ويهون عليكي يا كرواسون وربنا يخفف عنك أى ضرر أو زعل بإذن الله